Built, lead, and manage performance of a 5-person team across marketing, design, product and operations. Direct and establish focus for creative team on trends, sales, brands and features. Outline department goals to align with business strategy and ensured effective execution across departments. Oversee external SEO, SEM, Affiliate and PR agencies. Utilize Podio to create internal communication and calendar processes for marketing/merchandising teams. Administer marketing budget for growth and ROI.
Responsible for the management of the portfolio, volume and expenditure budget and shaping strategic direction of the brand. Analyze clients website and customer acquisition strategies to determine areas of improvement. Evaluate how businesses can better use digital marketing strategies to tell their brand story and increase KPIs including traffic, sales, conversion rates, social engagement and order value.
Empresas onde Trabalhou
EMPRESAS
DATA INÍCIO
DATA FIM
OBSERVAÇÕES
Sparkr
2016-10-01
2018-03-31
Leader of brand, integrated communications and digital marketing for the Sparkr group in Portugal and Netherlands.
Drive integrated brand communications and online marketing, ensuring an engaging, consistent and coherent consumer and customer experience for PVH brands
Responsible for building, protecting and promoting the brand and orchestrating all marketing activity across the market.
Drives marketing enablement, particularly through building of digital marketing expertise across the market.
Responsible for managing strategic brand
Provides strategic direction and oversight of local marketing communications for brand licensees and capabilities.
Responsible for managing brand governance across the market as well as building brand capabilities.
Key achievements:
Successful development and implementation of brand strategy and activation resulting in significant improvements in brand metrics as well as internal engagement.
Successful implementation and deployment of wide-scale digital marketing capability-building programme across Sparkr Group
Improved brand reputation and brand visibility, resulting in improved brand strength performance
Grupo Expresso
2007-01-06
2016-09-29
• Responsável pelo desenvolvimento de novos mercados;
• Avaliar o desempenho dos produtos existentes coordenando estudos sobre lançamento de
novos produtos;
• Conduzir os projetos de lançamentos e relançamentos de produtos;
• Desenvolver o plano de marketing para as linhas de produtos e marcas designadas;
• Acompanhar a rentabilidade, vendas em valor e volume das linhas, estabelecendo previsões
de vendas, elaborar orçamento para as linhas e marcas, incluindo o plano de ação;
• Coordenar a definição dos produtos que compõe as linhas para o lançamento e acompanhamento dos produtos no mercado;
• Definir as diversidades dos produtos
• Acompanhar a evolução do mercado
• Identificar novas oportunidades de negócios
• Definir planos estratégicos de marketing
• Desenvolver e avaliar estratégias de comunicação como: campanhas de publicidade,
promoção de vendas e merchandising, atividades de relações públicas e marketing direto,
• Monotorizar as agências de publicidade, relações públicas, promoções, pesquisa de
mercado.
• Desenvolver estratégia de distribuição, objetivando incrementar a participação de mercado
e participar de reuniões com clientes.
• Participação no desenvolvimento de estratégia da empresa
Áreas de Interesse:
Áreas profissionais que pretende desempenhar
Principal
Área
Sim
Diretor de Marketing
Disponibilidade imediata para trabalhar:
Sim
Pretende trabalhar a tempo:
A tempo completo
Natureza Pretendida:
Sem termo
Tempo Prática:
Horário de trabalho preferido:
Diurno
Disponibilidade para viajar:
Sim
Mobilidade a nível nacional:
Nacional
Países onde pretende trabalhar:
País
Prioridade
BÉLGICA
5
ALEMANHA
5
FRANÇA
3
Habilitações, aptidões e competências
Habilitações
Habilitação Escolar
Área Formação
Curso
Nível Qualificação
Estabelecimento de Ensino
Ano Conclusão
Classificação Final
Licenciatura
Electrónica e Automação
Engenharia de Sistemas e Informática
Nível 6
Universidade do Minho
2011
15
Licenciatura
Marketing e Publicidade
Administração e Marketing -Bolonha
Nível 7
Instituto Politécnico de Coimbra - Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Oliveira do Hospital
Na versão atual, poderá obter respostas não totalmente corretas ou incompletas, pelo que a documentação disponível deverá ser consultada.
As perguntas efetuadas e as respostas dadas pelo assistente virtual, serão guardadas durante 10 dias, de forma a aperfeiçoarmos a informação apresentada.
Pedimos que não insira dados pessoais quando colocar as suas questões.